Sunday, August 22, 2010

cerita hari ke12 puasa : acara hari minggu


hari minggu kali ni shin pulun habis.. dok rehat yg berkualiti, tido yg berkuliti, golek golek yg bekualiti.. buat aktiviti Ramadhan yg berkualiti.. haa pendek kata semuanya serba serbi berkualiti tinggi... korang mampu??

tetiba arini x hujan.. panas bukan maen.. kering, gersang semua ada.. hari hari sebelumnya x plak panas.. hujan sokmo.. shin konon xmo basuh pakaian arini pasal shin pikir buat penat jer kalo hujan.. citt.. tetiba panas lakk... ops.. Alhamdulillah.. syukurrr~

oleh sebab panas.. banyak kali gak la kuar masuk bilik mandi.. sejuk2 badan.. ngee.. kalo tak.. mau menggelupur kat bilik... mak plak dok berleter suh shin kemas kemas kat depan tu.. adehhh mak ni.. raya kan lama lagi.. kang shin kemas.. sepah semula.. buat penat jer.. nnt nak raya kena kemas lagi *ok x alasan ni??

masuk hari ke 13 puasa.. makin kurang plak orang pi masjid solat terawih... cehh.. awal awal bukan main lagi... budak budak pun xde.. bagus gak.. x leh memekak.. lari sana lari sini..

cuma x bestnya.. dah 13 hari pi terawih.. baru la arini selipar shin kena rembat.. ciss.. kat majis pun nak wat keje ek.. teruk tul ler.. kot yer nak rembat.. jgn la rembat selipar shin.. shin guna selipar tu utk pi jenjalan... pi semayang jumaat.. pi dating.. ops.. haa geram tu laaa..

kesian selipar shin tu.. dah ar 1st time shin beli sellipar tu kat butik Levis.. sblm ni x penah umo shin beli barang kat situ huhu... mana ada duit ngee.. skali tu jer la beli.. tetiba lak kena rembat... mcm tau tau lak shin ada selipar baru.. tp selipar yg baru tu shin nak pakai time raya... adehhhh...

pada umat manusia.. jgn la wat perangai.. bulan2 puasa ni.. orang pegi masjid nak cari pahala.. yg ko pi rembat selipar org buat apa.. haaa.. dah rembat tu.. x reti reti nak jaga bebaik???? kalo tetiba berubah hati.. esok pulangkan la yer...


dalam kenangan~

sekian~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

4 comments:

@yue said...

pki sipa jepon je lenkali..

i'm shin... i'm inesen said...

ayu : iyo la.. sob sob~

y@n@ M!B said...

org tu mesti nk cpt pi toilet kut..tu men rembat je..hehe bln pose kena pk positif =)

@reltzsensei said...

sabo je la. ek shin..pasni pki jerk terompah kayu..kompom xde sape nk rembat..hahaha