Tuesday, August 31, 2010

cerita hari ke21 puasa : saya anak selepas merdeka


haaa kengkawan... selamat menyambut hari kemerdekaan negara kita yg ke 53.. saya anak MALAYSIA.. ngee.. tp shin x nyambut pon.. x ralat pon x sambut.. bukan xde semangat patriotik.. tp shin lebih suka buat aktiviti Ramadhan.. tu lagi afdhal ngee... lagi dah malam malam 10 terakhir ni~

lalety.. macam x seronok baca paper.. baca forum kat tenet.. banyak sgt isu racist.. apa laa.. dah elok elok duduk kat Malaysia.. x yah la nak cari pasal.. baik Melayu ker, Cina ker, India ker atau bangsa bangsa lain.. nak gado.. korang x yah duduk Malaysia.. haaa gado la kat mana mana...

pasal isu negara jiran kita Indonesia yg dok nak kelahi pun jadi isu skrg ni.. ni lagi satu hal laa.. nnt kalo negara memasing susah.. sapa mau tolong?? haa negara jiran jugak.. lagi kalo yg seagama.. kena la tolong menolong. so x yah la gado gado ek..

pasal merdeka merdeka ni.. biarlah org yg rasa susah payah nak memerdekakan Tanah Melayu ni dulu merayakan dan diraikan.. org len plak x yah lelebih.. dorang lebih berhak diutamakan... dorang yg banyak hilang nyawa, hilang keluarga, hilang harta benda... kita ni hilang apa??? hilang teruna.. hilang dara masa malam merdeka kan! pastu nanti belambak lambak anak baru lahir di buang.. lain la kalo jenis projek yg x menghasilkan anak huhu... bubuh benih banyak banyak pun x mendatangkan hasil... ops.. apa tu??

dah 53 tahun merdeka.. hopefully.. kerajaan x tumpukan kemajuan utk kawasan tertentu jer.. mata tu jgn la dibutakan ngan kejayaan dan kekayaan depan mata... masih byk lagi kawasan yg mundur.. x still rasa mcm era belum merdeka... jalan raya xde.. air xde.. letrik xde.... haaa reti reti la skit buat keje... baru la semua rasa 1 Malaysia.. bukan rasa mcm terbuang dari Malaysia jer..

1 Malaysia ni pada shin bukan dilabelkan utk perpaduan kaum jer.. tp merangkumi perpaduan negeri negeri yg ada kat Malaysia ni... x kira la negeri di bawah BN ker..di bawah parti lain ker.. haa kalo sayangkan negara.. jgn cuba mulakan ciri ciri nak merosakkan.. kang x pasal pasal.. time pilihanraya.. tau la nasib...

sekian ek.. selemat meneruskan ibadah puasa... jumpa lagik~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

1 comment:

||| PöJìé PööH ||| said...

Selamat menyambut kemerdekaan buat Shin :)

Love,
PojiePooh Abdullah