Thursday, August 12, 2010

cerita hari kedua puasa - sedap sedap sedap


haa kengkawan camne puasa korang arini?? still rasa letih?? lapar?? dahaga?? tu ar... sapa suh malas bersahur... haa kan x pasal pasal rasa x selesa.. len kali, bangun la sahur ek.. kita makan.. kita minum kenyang kenyang.. nanti bole la tahan puasa.. bukan susah pun bangun sahur tu...

masa bulan puasa ni... kita leh nengok ramai orang orang kita jadi usahawan segera.. ngee.. mostly kat tapak tapak bazar... x kira la.. yg berbayar.. atau yg jual kat tepi tepi jalan... haa masa ni la kita leh nampak.. ramai sungguh pembeli dari penjual huhu...

seronoknya pi bazar ni.. bila dapat cuci cuci mata.. bukan tengok org yer.. tp tengok juadah berbuka puasa yg semuanya nampak sedap di pandang.. ngee.. tepuk dompet tanya selera...

tp jangan la kita beli ikot napsu sangat.. sampai membazir... lagi pula.. kita test dulu.. x semua gerai jual makanan yg betul betul sedap.. kekadang cuma nampak sedap.. rasanya lom tentu lagi... pastikan kita beli kat gerai yg bersih ek...

macam tahun tahun sudah.. shin limitkan setiap kali pegi bazar... shin belanjakan Rm5 jer... kecuali la time hari minggu.. lebih skit.. lagipun.. kat umah xde sapa pun.. cuma shin ngan mak babah, adik sorang.. berempat... so xde la makan byk sgt...

cuma semalam ramai org bekumpul kat umah.. abang ngan family dia.. kakak ngan family dia.. 1st day bebuka.. meriahnya lain macam huhu..


alhamdulillah.. habis semuanya... sedap sedap

p/s : Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda : '' untuk orang yang berpuasa ada dua kegembiraan, kegembiraan ketika berbuka dan kegembiraan ketika bertemu dengan Allah s.w.t''

memang seronok makan ramai ramai.. kalo sedap makanan tu.. haa baek cpt cpt ambik.. kalau tak.. sekejap jer dah lesap.. ada yg dok perabih huhu..

time bebuka shin x boleh makan byk sgt.. sebab kalo makan banya banyak... nnt cepat rasa mengantok.. aishh terus rasa nak golek golek jer hehe macam malam tadi la.. rasa ngantok yg melampau ngee~

kalo sahur lak.. shin suka yg goreng goreng jer.. nasi panas, sawi goreng, ayam goreng.. haa jadi jer.. sampai bertambah nasi.. x minat sgt yg jenis berkuah.. time sahur, selagi lom abis waktu.. minum air masak sebanyak yg shin mampu huhu... nnt siangnya.. asyik nak toilet ajer :P


bulan puasa mmg cpt rasa ngantok.. naper ek??

sekian~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

||| PöJìé PööH ||| said...

Meriahnyaaa...

Love,
PojiePooh Abdullah

Privacy_Resident said...

badan letih. sebab mula2 perut takdak makanan tetiba diisi penuh dengan makanan. macam macam jenis. macam macam rasa.

perut pun proses dan proses. satu badan rasa penat sebab terima makanan secara mengejut.

ini betol2. betol2 tipu. gua tak tau gak kenapa. haha. :P

Satio - Telefon Bimbit gua terbaru ;)

i'm shin... i'm inesen said...

pohjie : selamat berpuasa ek

i'm shin... i'm inesen said...

PR : cara ko tipu tu mcm ada logik ar

@yue said...

budak tu sapa? ank buah ke?
ke gmbo cilok kt tenet? hehehe

yoro okino said...

perghhh satay
peberet tuhh..
selamt berpuasa..=)

i'm shin... i'm inesen said...

ayu : kat tenet ler ngee~

i'm shin... i'm inesen said...

yoro : cedap cedap... tp x minat sgt