Wednesday, February 18, 2009

sedapnya kalo dapat makan


shin rasa gumbira... minggu lepas last shin timbang berat shin 58kg.. pagi td shin timbang 56kg.. ngee... seronok seronok... x sia sia shin kurangkan makan..

tapi kan.. bila rasa lapar kan.. tekak shin rasa nak makan yg pelik pelik la.. nape eh? tetiba macam rasa time bulan puasa lak... hik hik.. rindunya susana puasa! ada makanan banyak banyak.. ada bazar Ramadhan.. malam tu bole pi tarawkih ( ramai dak kiut kiut ).. huh lama lagik nak bulan 8.. x sabar nak puasa ( ker raya??? ) ngee~

korang penah makan putu mayam x? putu bambu?? putu piring?? hah! x penah dengar ker??? ish ish ish.. apa nak jadi la budak budak sekarang ni... semua putu ni adalah sejenis makanan kaum india yg popular tau.. masa shin kecik kecik.. tiap tiap pagi.. petang pun ada.. bila dengar bunyik loceng jer.. dah tau dah.. tu pakcik jual putu mayam... sedappppppp! mana ntah pakcik tu pegi... masa shin skolah menengah lagi dah x nampak dia lalu lalang jual putu mayam dia.. hmm..

skrg ni susah nak cari putu mayam.. kalo putu bambu ker.. butu piring ker.. sekarang ni pun ada jual kat tempat shin... cuma putu mayam jer susah nak jumpa.. dah pupus agaknya...

motipnya entri kali ni... shin teringin nak makan putu mayam ngee.... nak! nak! nak!

psst: ari ni tempat orang ada pasar rabu... korang ado??? huh.. xdo kan! macam macam ada jual.. jap lagi nak pi beli mee sup ngan mee rebus... nyum nyum ( kata diet?? ) hehehe kan dah turun 2 kilo.. nanti lepas makan turunkan lagi hehehe kan!

betul betul betul..



ini le reka bentuk putu mayam kalo korang nak tau.. masa kecik kecik lagi inesen.. shin ingat nama dia 'kutu mayam' eiiii xmo makan.. tp lepas dah rasa sedap.. dan dah tau nama dia ngee.. terus suka.. sedapppp..




ini plak nama dia putu bambu... dulu di bikin dalam bekas buluh.. skrg ni senang.. dah ada cetak dia.. sedap sedap sedap!



ni plak nama dia.. putu piring.. ada orang bikin dia letak kaler kuning.. baru nampak lawa.. tp rasa dia sama jer.. sedap!



sekian~


m(^o^)m


* i'm shin.. i'm inesen


2 comments:

Fahiruz said...
This comment has been removed by the author.
AzAz said...

nasibbaek shin x ngidam yg bebukan mcm org ngandung tu... telur cicak lah, lipan bakar lah... mengada2 je... kalau kluar baby kiut xpa gak ni anuzibllah Opsss