Thursday, January 28, 2010

ahh.. nampak sudah!


hmmm korang nak tau... shin paling suka kalo tengok budak budak stylo.. yg pandai dressing.. emo.. kawaii style.. aishh.. bukan apa.. ni semua sbb shin x mampu nak jadi mcm diaorg.. x berani.. rasa kalo shin pakai mcm tu.. nampak kelakar la plak.. so feeling feeling time tengok orang lain jer la ek ngee~

alkisahnya.. shin teringin nak pakai tight jeans.. skinny jeans lebih kurang la.. tp takut nampak cengkeding jer.. bumper xde hehehe... pastu kalo nak pakai baju skinny.. aiyoo perut moncit plak.. camne tu??

korang rasa kelakar ker pakai benda ketat ketat ni ek?? risau la plak kan.. tetiba ada benda tersembul.. nampak jelas time berjalan ker.. time tetiba dia nak 'bangun' ker hahaha.. aishhh.. so pada kengkawan yg suka pakai jenis skinny ni.. meh la share ngan shin.. seronok ker tak? segan ker tak ek.. atau selamber jer korang...


mesti ramai yg dok terbeliak mata kalo dok pegi shoping spender (suar dalam) ker boxer ker kan... ngan model model yg jadi mangsa kelucahan terlampau... hmmm korang bukan nak beli.. tp nak cuci mata katanya.. aishhh.. tp biasanya.. shin lebih suka pakai boxer.. ngee.. selesa.. dan ada time.. kalo pakai suar jeans.. x yah pakai apa apa.. tp kalo pakai bukan jeans.. bahaya woo kalo x pakai hehehe

sebut pasal tersembul sembul ni.. haaa meh shin cite skit pasal dunia lelaki.. aishh bukan 'kesah dunia lelaki' tp pasal apa yg berlaku dalam kehidupan lelaki hehehe sebab mungkin ada sesetengah lelaki begitu risau.. 'aset' dia asyik aktif membangun jer.. haaa ada gak yg risau.. naper la 'aset' dia tido, kejung, lemah x bermaya...


Di dalam zakar terdapat tiga turus tisu erektil; ketika zakar dalam keadaan lembik maka zakar akan menyerupai seolah-olah satu span yang berbentuk silinder – kecuali jika dalam keadaan normal akan menjadi membesar bila darah mengalir. Salah satu silinder terletak pada pangkal zakar mengelilingi uretra, iaitu silinder yang bernama korpus spongiosum. Dua silinder yang terletak di sisi bahagian sebelah atas zakar; setiap silinder ini bernama korpus kavernosum <-- pening tak?? Korpora kavernosum (himpunan daripada korpus kavernosum) berperanan dalam membentuk kekerasan zakar ketika tegang, sementara itu korpus spongiosum membuatnya lebih lembut. Salah satu dari dua arteri utama zakar terdapat di sepanjang pertengahan setiap korpus kavernosum di mana darah mengalir dari zakar ke jantung melalui urat-urat darah halus yang terletak berhampiran dengan kulit.

Kelenjar Cowper menyimpan cecair pelumas yang biasanya digelar "cecair pra-pemancutan" (dalam bahasa Inggeris basahan: "pre-cum"). Bahagian batang dari zakar yang tertanam jauh di dalam tubuh menyebabkan batang zakar tidak bonyok seperti testis. Di sekeliling batang zakar terdapat jaringan penyambung dan seluruh batang zakar dilindungi oleh lapisan kulit yang tipis.


pakai suar jeans lagi la nampak

Ketika lelaki mendapat rangsangan seks (baik secara fizikal ataupun mental), urat saraf dihantar ke suatu tempat yang terletak pada pangkal urat saraf tulang belakang yang disebut pusat tegang. Saraf tersebut terbentang melalui pusat tegang sampai ke zakar dan memberikan pesanan yang mengakibatkan berlaku suatu bahan, iaitu asetilkolin, yang menyebabkan arteriol di dalam batang zakar membesar atau melebar. Pada saat yang sama, otot-otot disekeliling urat pada pangkal zakar mengecut, menghalang aliran darah keluar dari zakar. Akhirnya, batang zakar mula penuh dengan darah dan memanjang. Ketika memanjang, zakar secara keseluruhan mula membesar dan mengeras, lalu kelihatan seolah-olah "berdiri".


pakai suar slack lagi la org pasan kannn

Meskipun pusat tegang yang berada pada saraf tulang belakang berperanan dalam memberi ketegangan (ereksi), tetapi otak juga memainkan peranan yang penting. Otak terlibat secara langsung mengirim pesanan ke pusat tegang dan menyebabkannya melakukan aksi, hal ini dapat menjelaskan mengapa gambar-gambar yang merangsangkan ketika dilihat dapat menimbulkan ereksi. Selain mencetuskan ereksi, otak juga dapat menghalang dari terjadinya ereksi. Sistem saraf terdiri dari dua subsistem, iaitu sistem saraf simpatetik dan sistem saraf parasimpatetik.


kekadang sambil wat kerja pun benda ni aktif... aisshh

Sistem saraf simpatetik berfungsi untuk hal-hal yang berkaitan dengan rasa takut, reaksi balasan, dan pemancutan. Sementara itu, saraf parasimpatetik berfungsi dalam hal-hal yang berkaitan dengan ketenangan, menggerakkan otot organ-organ yang berhubungan dengan pencernaan, dan sebagainya. Sistem saraf parasimpatetik juga berfungsi dalam mengakibatkan terjadinya ereksi. Jika kedua-dua sistem ini bekerja saling berlawanan, rasa takut – atau orgasma – ia boleh menghalang terjadinya ereksi. Itulah sebabnya mengapa seseorang cenderung kehilangan ereksi setelah pemancutan, sedangkan orgasma merupakan suatu peristiwa besar bagi sistem saraf simpatetik, maka ketika orgasma terjadi, hal ini pada dasarnya melemahkan sistem saraf parasimpatetik untuk sesaat dan menyebabkan ketegangan menghilang.

Dalam konteks ini, jelaslah mengapa mati pucuk (ketidakmampuan untuk mencapai ereksi yang sesuai dengan tuntutan yang diinginkan) merupakan masalah bagi sejumlah lelaki – jika mereka merasa resah bahawa mereka tidak akan mampu melakukan hubungan seks, maka sistem saraf simpatetik mereka yang menguasai (mendominasi). Sebenarnya, hal ini lebih menyukarkan mereka untuk mencapai tahap ketegangan yang optimum. Maka bertenang adalah kunci untuk mendapatkan ereksi.


Ketegangan zakar tidak semestinya berkait dengan kegiatan seks, terutama pada lelaki muda. Ereksi yang bersifat spontan merupakan perkara biasa dialami oleh remaja lelaki, tetapi tiada apa yang dapat dilakukan untuk mengatasi hal ini. Ereksi juga sering kali terjadi ketika tidur. Ini menjelaskan tentang keadaan seseorang yang bangun dalam keadaan zakar yang tegang.


kalo bangun tido pun layu jer.. hmm isk.. bahaya tu wehh!

Disebabkan zakar merupakan satu organ yang disokong oleh darah, ia mempunyai mekanisme penyelamat, iaitu ia akan kehilangan ereksi selepas tempoh tertentu. Ini kerana darah yang tersekat di dalam zakar akan kehilangan oksigen dengan pantas dan sekiranya darah tidak beroksigen kekal dalam zakar untuk tempoh masa yang panjang, sel-sel dalam zakar akan mulai mati. Ini merupakan salah satu punca mereka yang menyalahgunakan ubat perangsang (mereka yang sihat tetapi makan ubat perangsang) berhadapan dengan risiko untuk mati pucuk. Ini disebabkan zakar mereka tegang terlalu lama menyebabkan darah yang terperangkap dalam zakar kehabisan oksigen, menyebabkan sel-sel zakar lemas.

Sekiranya ia berlarutan melebihi 4 jam, rawatan doktor diperlukan bagi menjalani pembedahan kecil bagi mengeluarkan darah dari dalam zakar bagi mengelakkan sel zakar mati secara kekal. Selain itu mereka juga terdedah kepada peyronie (zakar bengkok dengan ketara akibat penggunaan pam zakar dengan cara yang salah.)


pakaian sukan sering menjadi mangsa keadaan

Bagi mereka yang berhadapan dengan masalah lemah tenaga batin, terdapat teknik perubatan yang menggunakan kaedah cecincin zakar bagi membantu mereka mengekalkan ereksi. Bagaimanapun kaedah tersebut bergantung kepada individu dan penyalahgunaan kaedah tersebut mampu menyebabkan kecederaan teruk dan sekali gus menyebabkan keadaan lebih teruk. Sila dapatkan khidmat nasihat doktor bertauliah sebelum menggunakannya.

moral of the story : hmmmm hahaha apa motiff entri kali ni ek.. hahaha.. xde.. saje nak kongsi kongsi cerita pasal sains dan seksologi hahahah bukan sains dan teknologi yer...


korang rasa la kan.. kalo orang orang yg pakai suar ketat ketat ni.. sampai nampak bonjolan tu.. naper ek.. saje ker diaorg nak tayang? atau diaorg ni jadi mangsa fesyen.. pereka fesyen yg gila seksssssssss! hahaha...


ilustrasi muka shin semasa menulis entri ni

sekian~


korang mampu nak pakai mcm ni??

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

10 comments:

pakcik said...

Its plain and simple. : SEX SELLS.. so everything is linked to sex... and consumers grab it like there is no tomorrow.
C'est la vie .. that is life.

By the way, a lot of male models stuff socks into their crotch to make them look bigger.

Have a happy day ahead !!

i'm shin... i'm inesen said...

pakcik : aishhh x ori la dorang ek.. baik shin jer jadi model spender/boxer tu.. 100% ori.. x yah guna alat alat bantuan tu heheheh

AzAz said...

tetiba jer kan kan kan wat en3 prihal kote... tgh gatal lah tu!

pokcik tu betul mmg kebykkan model taruh sock kt dlm tu, itu klu kecik, klu mmg dh nalla wat apa nak taruh apa2 kan...

mmglah klu dh xde bumper x sesuai pki sluar jeans, nnti tang bumper tu kedut2 sajork... hah ricky martin pun xde bumper tapi dia pki span kt bah bumper, span dijahit kt spender pas tu pki sluar jeans nmpk perfect jer... klu shin wat cam tu sure trbeliak mata Terry Oppsss...

alah bab porot boroi itew... rmi gak artis2 kita mcm tu, depa pki gak selamba sajork... yg penting musti nak ada confident occay... klu pun body sechantek model tapi klu xde confident x jln jugak occay...

Terry said...

emmm.. terry suka pakai stylo2..
emo, techno, funky.. tapi tak la melampau2 sangat sampai terbeliak mata orang ek..
Skinny jean memang fave terry..
ketat , sexy and erm.. sedap?..
mahaha.

ermmmm.. azaz karut apa niehhh~!1

nasib baik la perut terry slim and slender jer. ;)

i'm shin... i'm inesen said...

azaz : mmg sah dia ni tukang karut.. tukat carut.... nak berapa banyak award daaaa

terry : tepek la gambo ek.. leh jadi fesyen ikon~ ngee..

Hans said...

pkai jubah l selesa kn .. hahaha ,,

ikanbilis said...

skinnye jeans favorite saya. dah mula pakai jadi addict. haha..kalau terbonjol tak nampak sangat tapi kalau dah jadi obvious cepat2 la adjust parking; masuk tangan dalam poket!

informative sungguh post ni.. =)

Adam said...

shin tengah gatal tu...lari semuaaaa

i'm shin... i'm inesen said...

hans : betul betul betul.. hobi skrg.. kumpul jubah

ikan bilis : ouh.. kalo gitu.. hampir setiap masa la tangan shin kena masuk poket ek? aiyakkkk

adam : tolong garukan cik adam!

gstringboy said...

hye shin..panggil i syuk je
i suke jgk pakai yg seksi ketat n short ni
i suke pakai fit boxer yg paras peha or tight renang kluar pegi kedai or isi myk or gnting rmbut or carwash
then kalau mandi kt pool or waterpark just pakai spnder je
kalau kt pantai biasenye telok kemang p.d syuk just pakai thong je..
mmg slalu je adik boboi naik stim tp biar kan je la lg kalau ade orang lain yg tgok hehe

ni emel i tpr_shukri@yahoo.com