Tuesday, January 26, 2010

perut BONCIT... oh tidak!!!


arghhh perut boncit... x cute.. selebet.....x seksi.. arghhh camne nak buat ek??? ada tak cara paling berkesan leh kurang kan perut yg semakin memboroi??

haaaaaa.. nanges tak korang.. tetiba ada org tego perut korang makin terserlah keboroiannya.. lagi gerap.. bila ada yg dok usap usap.. ngalahkan ada baby dalam tu.. adoiii

shin pon rasa perut shin dah makin membulat.. x tau ar sebab banyak minum air ker.. byak makan ker.. banyak lakukan aktiviti yg membuat perut boroi ker.. faktor usia ker.. aishhh risau gak ni..

haaa lantas dengan itu.. shin ingin memperkenalkan korang satu produk dari CNI.. sesuai utk yg nak nampak lawa.. langsing.. sihat di gemari ramai... harga bukan ahli Rm31.20 jer.. Ener Fruit Plus.. nak cuba?? ada berani???

jom kita tengok apa khasiatnya ek...


ENER FRUIT PLUS


Well 3, Ener Fruit Plus kini berwajah baru dengan penambahan nutrisi pemberi tenaga. Masih kekalkan ramuan terdahulu tetapi dengan Vitamin B, Inositol dan Taurina ini mempercepatkan lagi penjanaan tenaga di dalam tubuh.

Vitamin B1
• Nutrisi yang menukarkan karbohidrat kepada tenaga.
• Diperlukan untuk kesihatan sistem saraf dan sendi termasuk fungsi jantung.

Vitamin B3
• Diperlukan untuk membantu mengeluarkan tenaga & metabolisme karbohidrat, lemak dan protein.
• Juga membantu mengurangkan paras kolesterol, mengawal atur tekanan darah, pengekalan sistem saraf, peredaran darah dan kesihatan kulit

Vitamin B6
• Diperlukan untuk penghasilan sel darah merah, karbohidrat, protein & metabolisme lemak, mengawalatur saraf, dan fungsi sistem imun
• Membantu melaras gula darah dengan menukar karbohidrat dan nutrisi lain kepada gula ringkas bagi mengawal paras gula darah normal

Vitamin B12
• Bertindak balas dengan pelbagai sel untuk mengeluarkan tenaga dari sumber karbohidrat, protein dan metabolisme lemak
• Diperlukan bagi penghasilan sel darah merah, mengekal kesihatan otak, fungsi sistem saraf dan DNA.

Inositol
• Bantu bagi mengekalkan penghantaran tenaga dan nutrisi ke sel membran.
• Bantu meningkatkan kesihatan sel membran
• Bantu mengawal metabolisme lemak dan kolesterol bagi menghalang kekerasan pembuluh darah untuk melindungi jantung.

Taurina
• Penting untuk kebaikan fungsi otak, jantung, hempedu, mata dan sistem vaskular.
• Taurina bertindak sebagai hormon pengantara saraf yang melindungi dan menstabilkan sel membran otak.
• Bantu menyihatkan sistem imun serta mengawal atur paras kolesterol darah bagi kesihatan sistem kardiovaskular.

Cara penggunaan:
Kanak-kanak : 1 sudu besar sehari, selepas makan
Dewasa : 1 sudu besar, 2 kali sehari, selepas makan

haaa suka tak korang tau kelebihan benda alah ni... hmmm apa lagi.. try la sekrang ek.. kot kot.. kita semua makin cerga.. sihat.. dan mantap...


korang merembes tak kalo badan shin jadi camni??

sekian~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

Terry said...

shin mam banyak kot...huwuwuwu..

emm~ nmpk cam gimik untuk jual produk nampak? huhuhuh.. bijak2..
memang inesen~ tehehe

aishhh shinn..
terry puasa nazar 1 bulan kalau badan shin macam tu.. ;) .
yok kita bina badan sesama camtu? ngee~~*

Terry said...

lupa nak add..

*merembes sesangat.

ezam said...

samalah shin..besenam bagai nk rak tp tetap menten boroi...dh 3 series kot....pasrah ajelah...

i'm shin... i'm inesen said...

tu ar.. makan skit.. senam ada la gak.. tp tetap mau naik ini pewut.. aishhh

* shin xmo la perut beketul2.. hehehe.. x besh.. suka rata.. licin jer..

NICK IRFAN said...

nnt aku nk beli la ubat ni perut aku hmpir nk jd boroi.. hahahaha thnkz! bro!

Frodo Baggins said...

agaggagagga

shin ko rajin2 arr senam!
lepas mkn jgn minum air sejook.
minum air suam ...
tu petua abah aku

agaggagagaga


>>___<<

i'm shin... i'm inesen said...

nick : cobaaaaaa lah!

frodo : ek.. perut shin ok lagi la.. naik skit jer.. hmm camne nak tau petua babah frodo tu berjaya ker tak.. tayang skit perut frodo kat shin leh?? xde niat lain.. nak nengok tu ker berkesan petua tu ek

AzAz said...

sy mkn julap jer setiap kali trmkn byk... so far occay jer... mcm yg sy kata tiap2 org laen2 occay... stgah org x tahan julap ni... stgah org occay jer...

klu badan shin jadi mcm dlm gambar tu... pitam lah Opsss...