Wednesday, January 20, 2010

Al-Kisah : part 5 - imam, isteri, cucu mati di bunuh kejam


REMBAU - "Emak datang dengan siapa, tidak usah risau, 19 Februari kes disebut di Mahkamah Tampin."

Demikian kata-kata seorang penganggur, Rashidi Ismail, 32, ketika bertemu dengan ibunya, Zaharah Atan, 59, selepas dia dihadapkan ke Mahkamah Majistret Rembau semalam atas tuduhan membunuh ayah, adik, datuk dan neneknya di Kampung Batu Rokan, Gemenceh, Tampin dekat sini pada 5 Januari lalu

***

lom ada berita terbaru tentang kes ni.. so Rashidi pun dah habaq.. hari ni kes tu akan disebut kat Mahkamah.. so kita tunggu jer la ek...

cuma shin nak tepek gambo yg buat shin sayu skit... bila mak si Rashidi ni.. sempat dok belai pipi Rashidi.. mak dia beli ngan penuh kasih sayang.. walaupun dalam kesedihan.. tak perasaan benci kat anak sendiri.. betuahnya Rashidi ada seorang emak yg behati mulia...


p/s : kalo diberi peluang.. shin pun nak usap pipi Rahsidi.. nak bagi kata semangat.. perangsang.. supaya terus tabah.. banyak banyak berdoa pada Allah.. sob sob.. sian Rashidi.. kalo perkata ni x berlaku.. tentu Rashidi duduk elok elok kat umah...

ouh.. shin nak tepek la satu info ni.. hmm mungkin shin terlambat tau.. tapi saje shin tepek kat sini.. sekadar berita tambahan.. jom baca sekarang...

Isnin, 2010 Januari 11 - Minggu lalu negara digemparkan dengan berita empat beranak ditemui mati, termasuk seorang tanpa kepala, dalam insiden pembunuhan kejam di dua buah rumah berasingan yang terletak diberdekatan di Kampung Batang Rokan, Gemencheh. Rupa-rupanya salah seorang mangsa pembunuhan kejam tersebut adalah Allahyarhamah Sofiah Katas yang merupakan ibu saudara kepada isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor. Sofiah Katas, 80 tahun, salah seorang yang dibunuh kejam itu ialah adik kepada Mansor Katas iaitu bapa kandung Rosmah sendiri.

Malangnya diberitakan Rosmah langsung tidak menjengukkan muka menziarahi keluarga ibu saudaranya sendiri yang dibunuh kejam itu!

Tiada siapa dapat meneka mengapa Rosmah sampai tergamak tidak menziarahi kematian ibu saudaranya sendiri. Juga tidak diketahui mengapa Rosmah begitu takut jika ada akhbar Bernama mendedahkan mangsa pembunuhan kejam itu ialah ibu saudaranya.

Apa yang hendak Rosmah malukan, jika dia sendiri tiada kaitan dengan pembunuhan yang menggemparkan di mana suspek utamanya ialah seorang pemuda yang digambarkan kadang-kadang kurang siuman?

Atau mungkin dia malu jika rakyat 1Malaysia tahu Rosmah mempunyai saudara mara yang kurang siuman? Mungkin Rosmah yang sebelum ini pernah dikaitkan dengan pembunuhan kejam Altantuya tidak mahu dikaitkan dengan satu lagi pembunuhan yang lebih kejam dari itu yang melibatkan saudara maranya sendiri!

Patutlah 2 hari selepas pembunuhan kejam itu, polis membuat kenyataan kes pembunuhan itu telah selesai. Cepatnya!! Rupanya mereka tidak mahu rakyat Malaysia mengingati pembunuhan itu lagi kerana salah seorang mangsanya ialah ibu saudara Rosmah sendiri!

p/s : opocot!

apapon.. yg lebih penting adalah cite kat makhamah nanti ek.. apa cerita sebenar yg berlaku... sama sama lah kita tunggu...


pose istimewa Rashidi masa kat UTM Skudai

sekian ek~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

11 comments:

Frodo Baggins said...

hehehehehe
aku pun dgr2 camtu gak
maksalahanya berita ni sahih ke x
paper yg laporkan tu
berintegriti ker tak ..

kita tunggu kesudahan
di mahkamah nanti
banyak yg kene bongkar


>>_____<<

senandung semalam said...

ensem gak kan mamat ni... nape la jd cm ni...

MeManik said...

org kayo mano nak dikaitkan dgn kes2 mcm ini cik shin ooiii, mano nk ltk muko dh diconteng arang tuh

klu sayo pon kt tmpt datin seri rosmah xkuaso nak layan keluargo gilor tuh

Terry said...

opocot terkejut baca tentang rosmah tuh!! ermmmmM!
mungkin ada sebab kot dia buat camtu.. hrmmmm

ikanbilis said...

ala comey la dia... mesti cam kene rasuk kot.. educated kan takkan senang2 nak bunuh2?

KruXco iTu MoHd aRiF said...

aku ader tgk video mengisahkan psal Datin Seri Rosmah nie..nk dikutkan mcm btul jer ape yg org tue ckp..siap interview adk DSR and kaum kerabat dier...

Anonymous said...

hati hati buat statement tu.. jgn ikut perasaan jeee.. mesti ada fakta...
most ppl do this b'coz ikut perasaan sgt...
sometime tak baik tuduh atau kaitkan orang yg tak terlibat, apa kata ur mom ada dalam citer tu...
u marah keee

Terry said...

dear anon,
si shin tak buat fakta sendiri,
dia amik dari source lain.
plz baca bebetul ek , si shin tempek info tu untuk dishare ngan pembaca lain, bukan untuk menuduh membabi buta. he's not like that. =_=;
kthx.

nisa said...

kesian kat rashidi.. hurm.. ape nak buat.. mende da jadi.. harap2 die tak dikenakan hukuman gantung.. sebab.. sebab.. die kan ade masalah cakap s0rg2.. hurm.. (sedih, kesian, nak nanges sbb.. sbb.. laki ensem mcm die ta patot wat cmtu) ishhkk2..

lanz_evo7 said...

aslm..
shin,kalo sy x kisah ape pun hukuman yg akan diberikn..yg pnting sy nk tau why di bunuh 4 org tu.ulang lagi 4org tu..
ahak3..ape la shin ni tngk mak dia usap shin pun nk usap jk.x malu..huhu
lagi satu ada x dia tunjuk kn dgn ape dia bunuh!! bye shin..

AzAz said...

apa kata Shin gi melawat Rashidi kt penjara tu... ckp kan dia supaya tabah, at least dia taw msh ada org kt luar msh terima dia... x ckp dgn itew...

hari perbicaraan kes dia Shin gi ler tgk... mana taw dpt manafaat... at least Shin akan taw citer sebenar... voleyy...

PS: klu harapkan muka jer lawo, tapi perangai mcm longkang... mana nak taste???