Friday, January 8, 2010

Al-Kisah : part 3 - imam, isteri, cucu mati di bunuh kejam


Suasana hiba menyelubungi lokasi pembunuhan empat sekeluarga apabila ibu kepada suspek utama kes itu sempat memeluk erat anaknya yang dibawa polis ke tempat kejadian dipercayai untuk mencari bahan bukti.

Rashidi itu dipeluk ibunya Zahara Atan, 59, serta adiknya, Siti Mariam Ismail, 19, dan dua beranak itu kelihatan berlinangan air mata selama beberapa minit.

Zahara yang kelihatan hampir pengsan kerana terlalu sebak kemudian dipapah ahli keluarga dan duduk berhampiran tempat kejadian.

Zahara berkata, dia sudah memaafkan perbuatan anaknya dan reda dengan apa berlaku ke atas keluarganya. “Dia (suspek) tanya kenapa saya ada di sini sambil menangis dan meminta maaf atas kesalahannya. Saya sudah memaafkannya dan reda dengan semuanya,” katanya ringkas ketika ditemui di tempat kejadian di sini, semalam.

Zahara sempat mencium pipi anaknya sambil suspek memegang tangan Zahara lalu meminta maaf sebelum kedua-dua mereka menangis sebak.

"Ampunkanlah dosa-dosa yang telah saya lakukan, mak." Demikianlah kata-kata ringkas yang diucapkan oleh Rashidi.

"Walaupun hanya sekejap jumpa dia (Rashidi) tetapi ia cukup bernilai. Dia menyatakan rasa kesal dengan apa yang telah berlaku dan minta maaf," kata Zaharah sambil mengalirkan air mata.



sebak tengok gambar ni :'(


mata Rashidi bengkak.. mungkin kena tumbuk kot.. sian~

TERKINI!!! Kepala Ismail Awang dikebumikan kira-kira 1 petang tadi dengan dihadiri kira-kira 20 orang termasuk ahli keluarga, penduduk kampung dan pihak media.

Sebelum itu, kepala Ismail dituntut oleh ahli keluarganya dari bilik mayat Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) kira-kira pukul 12.05 tengah hari selepas selesai dibedah siasat.

Kepala Ismail ditemui di tanah perkuburan Islam Seksyen 21, Shah Alam, kelmarin dan dibawa ke HTJS untuk bedah siasat dan ujian DNA.

***end***

hmm masuk hari ke 4, xde lagi cerita kuar pasal kenapa Rashidi bunuh datuk, nenek, ayah ngan adik pompuan dia.. hmm apa sebenarnya yg merasuk diri dia.. misteri ni belum terungkai lagi..

cuma emosi sedikit terganggun.. ngan berita tentang pertemuan mak ngan anak... naluri seorang mak dapat kita tengok kat sini.. walaupun anak dia bersalah.. tapi.. mak mana sanggup buang anak dia kan... korang saksikan la.. kalo korang ada hati dan perasaan.. sure korang tersentuh ngan insiden ni...

shin masih tetunggu tunggu.. apa cerita sebenar yg berlaku.. shin akan update ek.. semoga korang sambil tu.. jadikan la iktibar yer..

sekian~

*i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

pakcik said...

Salam pada kalian..
It is said a mother's love knows no boundaries.. This is a very good example... So don't ever, EVER turn your back to your parents..

senandung semalam said...

sedih n sebak jugak sye dgr... tp ape nak buat da nasib dye... ape2 yg blku op c pmbnuh ni timer je...

Frodo Baggins said...

mmg sebak ~
aku rasa dia ada masalah jiwa
pnh dgr org yg slu dgr bisikan halus
suh membunuh? mgkin ni salah satu contoh kes nya


Nauzubillah

AzAz said...

mmm... xtau apa nk dkatakan... nasi dh jadik bubur...

nak kasi link betty

Ugly Betty S04E10

http://www.storage.to/get/7d9mMCOq/ugly.betty.s04e10.hdtv.xvid-2hd.avi

enjoy...

Terry said...

sedih nyer.. :(
tak boleh tenyok lama2..
nanti terjurai air mata...
huhu

HIZAMI said...

ta0 xpe.
hurm.
sedey kan?
hurm.
nak nanges la jap.
uwaaaaaaaaaaaaaaa~
T-T

rAy jR...@...Aliff said...

scary d0wh..adehhh..psyycho2...

simple caRelle said...

aper yg ader kat fikiran c pembunuh nieyh eak? hermmm...