Friday, January 15, 2010

Al-Kisah : alat kesan virus cirit-birit??? hah! apa tu??


kengkawan nak tau... haaa.. meh dengar ni.. selain tido.. maen maen.. menung menung.. makan adalah salah satu hobi shin.. hobi yang sangat menarik.. ngee.. lelebih lagi makan makanan yg sedap sedap.. sangat la menyeronokkan..

tapi.. di sebabkan perut shin ni kecik.. so tiap kali makan tu.. xleh isik banyak banyak sangat.. tp leh di isik berulang ulang kaedahnya.. ngee... so shin ni memang tak berapa sesuai di bawak ke tempat makan yg secara buffet.. sebab takut tak duduk lama dah kenyang.. ngee.. tp kalo bole duduk 3-4 jam.. shin rasa Insyallah.. leh banyak makanan shin shin baham... ngapp ngappp.. lelebih lagik.. kek ker.. ayam ker.. salad ker.. suka suka!

tp ada benda gak yg korang kena tau ( ni bagi calon calon yg nak ngurat shin ar ) hehehe.. poyo tak?? haaaa pada mereka mereka ni.. shin pun ada gak yg x leh makan sangat.. kalo makan jer.. perut meragam ler.. sakit perut.. nak tau apa dia??? jom jom shin tepek kat sini..


haaa benda alah ni nama dia jagung.. shin memang elak kalo makan ler.. kalo skit skit xper.. tapi kalo sebatang beso camni. atau yg dalam mangkuk tu.. mmg shin x makan.. nanti lepas makan.. InsyaAllah.. mula la sakit perut.. nak nak masa tengah malam.. adoii x larat ok!


yak ni nama dia kerang... haa rasanya memang sedap.. tp shin x leh makan banyak sangat.. kerang.. kupang.. adik beradik la tu.. shin takut nak makan bebanyak..


yak ni nasik minyak.. hmm sedap sedap.. tp kalo pi majlis umah org kawin ker.. kenduri ker.. shin risau nak makan.. kot kot yg masak tu letak banyak sangat minyak sapi.. perut shin x tahan ler... selalu shin akan amik nasik minyak skit.. campur ngan nasik puteh.. then makan.. buat rasa rasa.. kang x makan.. tuan umah kecik ati lak..

tu antara makanan yg paling berisiko tinggi leh wat shin sakit perut.. yak lain lain.. shin belasah jer.. ngee.. makan selagi leh makan...

ouh shin bukan saja saja nak tepek cite pasal sakit perut ni.. haaa.. meh shin nak kongsi satu cite ni.. pasal cirit birit.. ngee~

Alat kesan virus cirit-birit menang anugerah


SHAH ALAM - Pensyarah Kanan, Fakulti Sains dan Kesihatan, Universiti Teknologi Mara (UiTM), Dr. Zuridah Hassan menggondol Anugerah Utama Reka Cipta, Inovasi dan Reka Bentuk UiTM (IID UiTM 2010) menerusi penghasilan alat yang dikenali sebagai RoNo Quick yang boleh mengesan Rotavirus dan Norovirus.

Rotavirus merupakan salah satu virus yang dikenal pasti punca penyakit cirit-birit di kalangan kanak-kanak manakala Norovirus pula sejenis virus cirit-birit yang menyerang semua peringkat usia.

***end***

tahniah ler kat Dr.Zuridah ni.. anak bangsa kita yg berjaga ek.. so korang.. x terpikir nak cipta alat kesan apa apa ker... korang cipta kesan.. sapa Top sapa Bottom hahaha yak ni shin syorkan pada encik Azaz.. sibok sangat nak tau... hehehe

daaaaa.. jumpa lagik~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

7 comments:

si kosong said...

haaaa...waktu timbalan menteri mosti sampaikan hadiah tuk beliau aku ada amik gambar...semalam punya function kt uitm shah ala..

Frodo Baggins said...

hehehhhehehe
sesuai lah tuk org yg gila makan



>>_______<<

AkU said...

erk~~
bru nak ajk shin g buffet all ucan eat kt MO..huhuhu~~
xjadi sudeh..

AzAz said...

haa... tu lah... mmg nk taw... T or B... kan..kan.. sapa lah yg leh ciptakan alat seumpana tuh ye, sekali petik suis dh taw, x yah perah gaydar giler2... Opsss...

jagung, kerang, nasik minyak semua favorite... x nk mkn tuh, bak mai sini... tapi kan nasi minyak kenduri kawen biasanya guna minyak jagung Mazola... ada yg guna minyak sapi ke?? x pokai ker??

klu cirit sb mkn julap bole pki ke alat doktor tu? Opss...

ada org ngorat shin...=) mmm... bestnya... xlama lagi leh le tgk gambo bf baru shin tu kt sini yek...sy janji... sy x caras Opsss...

AzAz said...

Link Ugly Betty Season 4 Episode 11

http://hotfile.com/dl/24177805/ca44989/UBS04E11.part1.rar
http://hotfile.com/dl/24178471/f13ec95/UBS04E11.part2.rar

shin ni download ke x ni... klu link ni sekadar hiasan je... laen kali x yah ltak, bazir ruang jer... shin bwh ke atas? Opsss

Terry said...

hurmmm.. aik? ada calon2 ? uwaaa..so bukan seorang la ni ek? uwaaa!

neway,, terry tak bley mam makanan laut mkay..nanti rash satu badan..oh tak koser kayyyy..

and then.. kalau minum susu berlebihan.. mula la perut meragam..
jadi pesta dangdut dalam perut gituhh..

i'm shin... i'm inesen said...

si kosong : ohoooooooooo...

frodo : hmm frodo kuat aper ek?? leh tau?

aku : elehhhhhhhhh

azaz : shin download lah.. mekaceh ek.. azaz try tengok Dead Drop Diva... besh k!

terry : hahahahah... rugi woo x makan udang ngan ketam.. nyum nyum