Wednesday, November 25, 2009

cintaku hanyut dilautan sepi


wahhh tetiba lagu kak melah jadi tajuk entri shin kali ni.. apa motip nya?? haaa.. xde maknanya shin nak cite pasal cinta shin hanyut ker apa.. sebab shin lom ada bercinta lagi ( buat masa ni la ) huhuhu.. kan ker shin still lagi 31 hari mencari cinta kan... sedey x dapat dapat lagi huhu tu la korang.. jual mahal... huh!!

haaa kalo korang nak tau.. shin suka gak pegi bercuti kat laut.. pi pulau ( esp pulau redang ) leh beromen.. eh berehat.. sori sori.. leh tegangkan.. eh silap lagi.. leh tenangkan pikiran aishhh banyak tersasul ar.. air nak penuh kepala ke apa ni.. ngee~

tp kannn walaupun shin suka pi laut... tp shin takut tengok air yg dalam... contoh kalo naik bot ker.. time kat tengah laut ker.. kalo tengok sungai yg dalam ker... sure rasa cuak... shin byk pikir yg bukan bukan... apa ntah ada dalam laut tu kann... anaconda ke... buaya ker... jaws ker.. antu air ke.. huhuhu

dan shin rasa.. antara makhluk yg Allah cipta kat muka bumi ni.. hidupan laut merupakan antara makhluk yg paling banyak.. paling aneh sekali.. kan kan.. dan kita sendiri x tau.. apa yg ada dalam laut tu... yg kita tau.. ikan buntal.. ikan paus.. ikan nemo... haaa.. tp ada gak ikan yg kita tak tau nama dia...

so arini shin nak tepek la gambo gambo hidupan laut yg mungkin jarang kita tengok kan.. kebanyakkannya hidup kat dasar laut.. yg dalam... yg mustahil kita manusia biasa ni leh sampai.. sambil kita tengok.. kita insapkan diri kita.. betapa berkuasanya Allah yg mencipta sekelian alam... hah.. kita ni manusia biasa jer.. so.. jgn noty noty sgt ok.. be inesen.. like me~

kata orang.. sebelum nak ajak bercinta ker.. kapel ker.. kawen ker.. kenali dulu pasangan korang sampai ke dasar hati.. wahh jauh tu.. so korang leh tau busuk ker tak sebenarnya hati pasangan korang tu.. atau se inesen hati shin... then kalo nak kenal spesis hidupan laut.. pon sama kot.. kita kena tau sampai ke dasar laut spesis apa yg ada huhuhu so ngan baik hatinya.. shin nak bawak korang menggembara ke dasar laut hari ni.. nak??

jom kita tengok sekarang...

kategori : geli gelemen




shin x leh handle... geli sehh tengok benda benda menguit nguit ni.. mcm gak cacing ke.. ulat ke.. ular ke.. shin cpt rasa geli kalo nampak.... eiiii..

kategori : chomel





chomel kan benda alah ni.. tp kita x tau.. kekadang chomel chomel camni bebisa kot.. leh bawak arwah kalo kena sengat ke.. kena cium ker.... huhu

kategori : pelik nauzubillah




nampak pelik kan diaorg ni.. tp tu la berkuasanya Allah s.w.t mencipta makhluk yg kita x berapa jelas kewujudannya.. aishhh..

kategori : uikz.. ngeri nak mampos
gila ar... menakutkan kann.. entah entah.. masa natang ni kekecik.. masa baby pun x nampak chomel gak... huhuhu

agak agak korang la kang.. korang nak ker tengok natang natang ni semua.. atau korang memang x amek kesah pon.. sbb korang bukannya duduk kat dalam laut kann.. huhu

tp mungkin kalo negara kita prihatin.. selain kerajaan mengabiskan duit rakyat ngan hantara angksawan makan angin kat angkasa sana.. apa kata kerajaan laburkan lagi duit rakyat ngan kaji hidupan laut.. huhu apa macamm?? ada berani??




pastu leh la wat hotel dalam laut plak huhu.. seronok kan... tp sure shin x hingin nak masuk.. plz la.. cuak sehhh.. kot kot pecah kaca tu.. kojol time tu jugak kena makan ngan ikan ikan tu semua.. kalo sebelum ni kita makan diaorg.. nanti x pasal pasal... diaorg lak makan kita... haruuu...

sekian saja.. entri kali ni.. semoga kita sayangi laut kita.. jaga kebersihan dan jauhi pencemaran laut.. ingat laut.. ingat shin.. huhuhu.. tata

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

lanz_evo7 said...

best nye dpt mkn kt citu..
erm..da lama x g mancing.huhu

KruXco iTu MoHd aRiF said...

wah,byk ek bnda yg u geli..hehehe

save our mother nature..:-)

AzAz said...

menda2 laut ni xler segeli mana... klu dibandingkan dgn ulat tokak ke atau telur lalat dlm gegulai makcik kiah tepi jalan...

sy geli gak jantanz berbulu ketiak panjang dan lebat! eeeiii geli pengotor!

Lisa said...

"kata orang.. sebelum nak ajak bercinta ker.. kapel ker.. kawen ker.. kenali dulu pasangan korang sampai ke dasar hati.. wahh jauh tu.. so korang leh tau busuk ker tak sebenarnya hati pasangan korang tu.. atau se inesen hati shin..."

shin, kenyataan camnih susah ler shin kita nak buat, sbb org ada kata gak, dh hidup bersama berpuluh tahun pun lom tentu leh faham suami/isteri tu betul2 lg shin.. apa yg penting redha dgn ketentuan Allah s.w.tkan shin..
moga2 shin berjumpa dgn cinta sejati shin nanti, aminnn...

Terry said...

ahh~ *pengsan*
suker tengok haiwan2 nieh.. tak kira la hodoh ker comel ker.. alien ker..
suke tengok keindahan and keistimewaan ciptaan tuhan yang unique2 nieh~ ;)

cinta? senang citer.. ikut jer kata hati shin. =) . memang betul cakap lisa, setuju 120%. and terry doakan shin dapat jodoh yng sesuai ngan shin. *hugs*

bOyFeiZ said...

hahaha..geli la yg gamba 1st-1st tu..tp comel lak yg jelly2 tu..kalau dapat awet wat teddy kan best..leh peluk waktu tido..licin jer...hak3

p/s: tegang eh silap tenang fikiran tgk ikan dalam akuarium..tersyasyulll lak..hahahhaa

i'm shin... i'm inesen said...

:)

puas dah nyelam sambil berkenalkan ngan hidupan air ni?? seronok tak adik adik semuaaaaaa??

huhuhu..

Afzainizam said...

Salam Dari kami Warga Kerja http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

kepada semua
Keluarga, saudara mara, sahabat handai, rakan niaga,
pelanggan dan pengunjung blog ini.
Selamat Menyambut Hari Raya Haji Aidil Adha
Selamat Menunaikan Ibadah Korban….

Salam Aidil Adha Dari Mereka Yang Menjadi Tetamu Allah..
"Aku telah menyahut seruanMu untuk menunaikan Haji, wahai Tuhanku! Sesungguhnya aku ingin mengerjakan Haji, maka permudahkanlah bagiku, maka terimalah ibadat Haji daripadaku, sahaja aku menunaikan ibadat Haji dan berihram dengannya kerana Allah Taala. Telah aku penuhi seruanMu wahai Tuhanku, telah aku penuhi seruanMu, telah aku penuhi seruanMu wahai Tuhanku, tidak ada sekutu bagiMu. Telah aku penuhi seruanMu, sesungguhnya segala puji, segala nikmat dan segala pemerintahan adalah kepunyaanMu, tidak ada sekutu bagiMu. Wahai Tuhanku! Diharamkan bagiMu rambutku dan diriku, jasadku dan semua anggotaku, daripada wangi-wangian dan perempuan serta dari semua perkara yang Engkau haramkan terhadap orang yang berihram, aku mengharapkan pertolonganMu, wahai Tuhan sekelian alam."

Jangan lupa ambil kad ucapan Salam lebaran aidil adha… pilih lah nak mana satu

cantik nya makluk tuhan dalam laut ni... gambar duyong ade tak..... eeeeemmmm indahnya ciptaan tuhan walau jauh dari sudut dunia....aku lama tak ziarah kamu ni.... sorry kalu kedatangan ini tak dialukan oleh shin...