Saturday, September 19, 2009

Al-Kisah : malam raya....


tu dia.. malam raya pun gigih nak wat entri hahahaha... penangan stemex dah ok gamaknya... la ni kat tempat shin mcm zaman perang... meletop sana.. meletop sini... ngan meriah nya mercun merdeka.. mercun roket... so family shin pun xmo kalah.. sempat la bakar mercun merdeka 25 ngan 36 shot.. huhuhu alahai terbakar duit sekelip mata... x sampai 2 minit pon.. membazir jer babah beli bebanyak..

kalo nak makan ketupat meh laa... masih banyak lagi kat dapur tu... aishh malam kang ntah kul baper tido ek.. mata pun dah layu ni.. xmo tido lewat.. kang esok mata sembab.. x lawa hahahaha.. kul 11 kang babah nak wat tahlil.. kenduri arwah sekali.. takbir semua laa.. tunggu adik beradik shin yg lain balik ni.. aishhh lambat bebeno.. kang lambat siap...

korang wat pe tu?? ek... hope semuanya happy happy ari ni ek.. jgn sedih sedih.. aishh esok mesti rasa mcm terlupa jer dah raya... nak makan pepagi pun was was.. terpikir yg konon sedang berpuasa hahaha.. slalu camtu..

jangan lewat lewat tido.. kang terlepas solat sunat Aidilfitri... hmm kengkawan yg lom sempat tunaikan zakat fitrah.. masih sempat ni.. serbu la rumah pak imah ker.. pak amil ker.. kasi gegar umah dia..

baju melayu untuk pakai esok pon shin dah siap iron... hmm tinggal nak tunggu pakai jer heheheh... jangan lupa.. esok bangun awal.. solat subuh.. pastu.. mandi sunat hari raya.. then pakai cantik cantik.. wangi wangi.. sebelum pi solat sunat tu.. sarapan pagi skit ek.. lagi bagus jalan kaki pi masjid.. tp umah bukan dekat sangat ngan masjid.. kang berpeluh.. dah x lawa hahaha.. dah x wangi... pastu kita sama sama solat sunat hari raya ek.. then balik tu.. bermaaf maafan lah kita ngan ahli keluarga kita.. terutamanya mak ayah kita jika masih ada.. jangan terus pi umah boifren ker.. gefren ker.. tunang ker.. buat yg afdhal dulu..

nampaknya.. countdown shin dah berakhir malam ni.. marilah kita sama sama berdoa supaya amalam puasa kita tahun ni di terima Allah s.w.t..

'Ya Allah, peliharakan lah kesihatan dan keselamatan diri shin, ahli kerluarga shin, saudara mara shin, sahabat sahabat shin, muslimin muslimin sekelian, tetapkan hati kami dalam iman dan matikan kami dalam iman, terimalah ibadah puasa shin, ibadah puasa ibu bapa shin, ibadah puasa ahli kerluarga shin, ibadah puasa saudara mara shin, ibadah puasa sahabat sahabar shin dan ibadah puasa muslimin muslimat sekelian. panjangkan lah umur kami, semoga kami dapat berjumpa dengan bulan Ramadhan yang akan datang.. AMIN'untuk kengkawan.. SELAMAT HARI RAYA.. MAAF ZAHIR BATIN. Jangan lupa.. berhatihati di jalan raya ek.. semoga semuanya bergembira di Hari Raya ini..

gambar paling latest hehehehe...khas untuk semua~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

Indra said...

online sambil bebaju melayu lengkap bersampin n bersongkok dan update blog. wawawawaa... memag sangat2 rajen+tabah.. hahahah.. =P

anyway shin, selamat hari raya aidilfitri.. maaf zahir batin kalu2 ada kesalahan n ke-khilaf-an yg org buat.. =)

have a marvelous raya! (^_^)

{lumut} said...

=(

i'm shin... i'm inesen said...

indra : yg nyata.. shin seorang budak inesen yg gigih lagi tabah kan kan~

lumut : awat sedih ni.... aish aishhh

AzAz said...

siap ada backdrop merah lagi... kelas ko!

i'm shin... i'm inesen said...

azaz : itu langsir la encik

HIZAMI said...

slmt ari raye!
h0pefully kali neh lagi besh k?

=)

AzAz said...

ah... dh tau... langsir kaler merah tu, cam sama je ngan bj shin... bj shin 2 lbh kain langsir ker? cam citer sound of the music...

jgn marah ye...

i'm shin... i'm inesen said...

hizami : setiap kali raya memang besh.. xpuas...

azaz : aishh xper ler.. asalkan ada baju raya ngee..