Monday, September 28, 2009

hari baru mood lama


aishhh.. datang jugak ari senin ni... xleh nak tahan dah.. mencik tul.. pepagi nak bangun rasa liat semacam jer.. nyesal x tido puas puas masa time cuti tu ( padahal hari hari mangun dekat kul 12 ) hmm bila la dapat cuti panjang panjang macam ni lagik... bila dah lama x wat keje.. tengok keje skit dah rasa mual.. tu lom wat lagi tu.. kalo banyak keje.. mau pitam amik MC.. huhuhu

xleh nak salahkan shin laa ek.. mmg tgh mood cuti raya lagi sebenonya.. kalo minggu akhir keje sebelum nak raya tu.. mood nak raya manjang.. sampai x sabo nak cuti.. la ni.. mood nyer sama gak.. mcm x sabo nak cuti sabtu ahad hehehe.. isk... ada 5 hari nak ngadap kerja.. boring dowh~

kengkawan.. korang dah start puasa 6 dah?? aishhh shin pon terkial kial plan.. bila la nak start ek.. masa cuti panjang hari tu.. memang x dapat nak puasa.. ngee~ sesapa yg dah puasa tu... Tahniah ek shin ucapkan.. sesapa yg baru nak start tu.. chaiyok chaiyokkk...

masa cuti Raya aritu.. shin agak nakal sikit.. hari hari nakal... hmm aishh.. apa la nak jadi ngan shin ek.. hope.. bila dah keje camni.. kurang la aktiviti nakal tu.. xmo daaa... eh bukan xmo.. tp shin kurangkan skit.. ngee~

teringat masa pak imam baca khutbah Jumaat masa sebelum nak Raya aritu.. dia bilang ' bulan Syawal.. bukan bulan membalas dendam dengan kita berbuat kejahatan... kalo sepanjang bulan Ramadhan, kita jadi orang baik baik, kita puasa sungguh sungguh, kita cukup solat 5 waktu, malamnya kita tak tinggal terawih, kita khatam Al-Qur'an, kita bersedekah.. tapi bila masuk bulan Syawal dan bulan bulan seterusnya.. kita kembali berbuat kejahatan, kita abaikan solat, kita lupakan Al-Qur'an, kita jarang pergi masjid dan lain lain lagi, seolah olah kita jadikan bulan Ramadhan.. satu bulan untuk buat kebaikan.. 11 bulan lagi kita buat kemungkaran ' haaa camtu la lebih kurang ayat diaa..

adeehhh terasa la plak..mcm betul apa yg pak imam ni dok cakap ngee... macam tau tau jer.. aishh.. tu la agaknya jiwa kacau.. sebab pengisian jiwa dah kurang.. cewahhh.. susah nak maintain sebenarnya.. walaupun shin ni budak yg inesen.. tp ada nakalnya bila time diperlukan hahaha..



ntah laa.. nanti shin jadi baik semula.. harap harap.. bila dah kerja ni.. masa shin banyak terisi ngan wat kerja kerja yg memboringkan ni.. dalam masa yang sama.. xde pikir yang bukan bukan..

arghhh.. cepatlah pukul 5 petang.. x sabo nak balikkkkkk... huhuhu.. sekian dulu ek.. jaga diri.. hiasi rumah anda.. kot kot ada tetamu nak datang hehehe.. daaaa~

m(^o^)m

* i'm shin.. i'm inesen

5 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

betul kata pak imam tu...pape pong, selamat poser enam yer shin =D

The Hobbit Frodo said...

xoxoxoxoxo ~ jaga diri hiasi rumah ... epic

i'm shin... i'm inesen said...

nuar : masih terkial kial ni ngee... hope bertahan...

frodo : ngee.. hias jgn x hias ek..

tengku_fir21 said...

tk per nanti ujungtahun pasang azam baru lageee

AzAz said...

dtg masjid setiap minggu ari jumaat dh kira ok lah dr x dtg langsung... kannn?

nak posa 6... ishhh x prnh wat pun, dh cukup 1 bln posa dh ler, lagi pun posa 6 tu sunat aje kan?

menda2 wajib pun liat nak wat, wat ape nak rajin wat menda2 sunat.