Tuesday, September 8, 2009

cerita hari ke 18 puasa : mengidam


hye kengkawan... haaaa hari ni dah 18 hari kita semua berpuasa... wahhh cpt nyaaa ek.. shin rasa serooooonok sangat.... seronok seronok seronok...

hari ni shin macam x bermaya kat tempat keje ( padahal hari hari camtu ) ngeee... pahal shin bersahur pagi tadi.. tapi tekat rasa kering.. bibir mongel shin rasa kering... dalam otak pikir nak makan macam macam... ari ni dok melepek atas meja.. sambil ngidam nak makan macam macam.. ngee~

psst : shin ngidam jer.. xde la sampai membayangkan sampai terliur ok!!!

lepas habis kerja tadi.. terus singgah pi bazar.. hmm makin dah nak abis puasa.. makin kurang plak orang datang bazar kat tempat shin... aishhh.. sian tengok penjual gerai yg masih banyak makanan yg belum terjual.. mungkin orang ramai dok xcited buat persiapan raya ek

shin plan ari ni nak cari roti jala... tapi xde la plak.. padahal dari tempat kerja tadi shin dah berangan angan nak makan roti jalan... aishhh sedapnya dapat makan roti jala.. nyum nyum.. tp xde jual la plak arini.. hampeh rasa... cuma beli roti john jer... arini x beli buah semangka.. pasal kat umah ada belen lagik...


x dapat makan roti jala ari ni... sob sob :'(

haaa hari ni shin dapat kueh raya yg dah oder itu hari.. hmmm sib baik awal awal dah bayar.. so xde la nak pikir bajet lagik.. senang jer.. awal awal dah bayar.. tiba masa dah dapat kueh raya...



ntah apa nama kueh ni... sedap aritu rasa tester dia.. seperti yg shin plan ngan member aritu.. kitaorg bahagi dua la kueh ni.. so sama sama dapat rasa.. sama rata dapat kuehnya.. ngee~ jimat kan..... kalo nak beli byk byk.. nanti over bajet

p/s : kaedahnya.. kueh raya ni utk sendiri makan la ek...



haaaaa... kueh raya CNI shin pun dah sampai.. berkotak kotak.. hmm lepas ni bz skit ler kat tempat keje nak agih agihkan kueh raya CNI ni kat bebudak yg dah oder.. aishhh mesti letih shin situ sana sini.. tp shin nak bagi hari Jumaat nanti jer la... malas nak bagi awal awal..

hmm malas arini nak snap snap juadah untuk berbuka ari ni.. cuma ada roti john, bihun, mee sayur, ikan masak asam pedas, air cincau ( semestinya ), kueh kueh... ngee~

tetiba anak sedara datang tadi.. sesuka hati dia bukak peti ais.. then makan belen semangka shin... arghhhhhhhhhhhhh... dah la shin x de beli arini.. habis dia makan... uwaaaaaaaa...

sekian~


ngidam nak makan salad Pizza Hut.. nyummmy sedapnya~

psst : ada 11 hari lagi kita semua nak raya... yeehhaaa~

m(^o^)m

* i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

i'm shin... i'm inesen said...

rezeki Allah bagi kat shin arini... tetiba masa bebuka td.. kakak shin bagi roti jalan... even skit ( sebab dia buat x jadi )... ngee.. dapat gak makan...

b-boy said...

hehehe..roti jala wat sendiri...senang je kan bagi shin..hek3..

i'm shin... i'm inesen said...

b-boy : shin x reti ler.. lagi satu lecey.. malas nak wat..

I am Karl said...

mengidam3x

hahaha

i suke roti jala

u suka roti jalan ek???

u tulis kat atas tu, kakak u bg roti jalan.. haha

i'm shin... i'm inesen said...

karl : ek eleh.. salah eja laaaaaaa

AzAz said...

tu sbnya kawin, snang biar bini layan... :)

apapun sy lbh suka salad dr RASAMAS... mmm lezatnya!

PS: ingatkan budak inesen ni yg wat koi raya, takat beli je hampeh! :)

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kesian semangkanya dikobeh =P

i'm shin... i'm inesen said...

azaz : kawin hanya sbb nak di layan mcm raja??? mcm mem? mcm bos??

nuar : ari ni nak beli.. nak join makan sama??