Friday, September 18, 2009

cerita hari ke 28 puasa : part 2


hye kengkawan... korang watpe tu?? sejuk ah kat sini... hujan sokmo... aishhhh... kalo nak hujan.. biar lah hujan skrg ek.. mintak mintak.. pagi Raya nanti xlah hujan...

mesti ada yg dah sampai kat kampong memasing ek... seronoknyaaa.. dapat jumpa family memasing.. jumpa kengkawan lama... haa.. jangan korang memalas kat umah tu.. mentang mentang baru balik.. korang nak xcuse tolong apa yg patut kat umah tu.. kalo nak jumpa member lama.. biar semua keje dah siap ek...

hmm shin dapat kad Raya dari ari... mekasih ek ari... tiap tawun memang wat sendiri kad Raya ek.. rajinnya diaaa... Raya nanti jemput datang umah ek.. bawak sekali camera baru heheheh


m(^o^)m

hah kengkawan.. arini shin tolong parent bikin ketupat.... haaa.. terer tak shin??? heheheh korang reti bikin tak ni??? ouhhhh xper... meh shin ajar ek... jom kita belajar sesama yer...


memula korang leraikan daun dari lidi dia... haaa nanti ada nampak dua lapisan.. ada yg bekilat dan ada yg bebintik... so buat la mcm yg shin tunjuk kat atas ek..


kemudiang korang silangkan daun2 tu mcm ni... satu ke atas.. satu ke bawah


kemudian korang buat mcm anyam tikar... silang2 kan dia


jangan risau.. takkan terlucut punya


kemudian silang2 kan dia.. pusing pusing


pastikan eko ngan kepala dia x berjumpa ek...


lepas dah habis pusing.. tarik dia slow slow




pastu korang ketatkan laa anyaman dia


pastu.. dah siap daaaaaaaaaaa...

haaa senang jer kan... actually shin ada bideo dia.. tp sbb guna dial up.. lambat la dia nak upload.. nanti shin updload ek bila stemex dah ok..

haa kalo sapa sapa yg da reti wat tu.. rajin rajin tolong bikin ek.. jangan memalas.. tau nak makan jer... untuk korang.. selamat membuat persiapan Raya ek.. mana yg baru nak pulang ke kampong.. berhati hati di jalan raya...

p/s : jgn lupa zakat fitrah ek... tinggal lagi sehari jer kita nak sambut raya..... hmm jgn buat buat lupa...

sekian~

oleh kerana stemex shin dah ok.. ni shin tepek bideo shin bikin ketupat ek.. khas untuk kengkawan semua.... saksikan la kehebatan shin yg inesen ni hehehe



m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

9 comments:

Suf n Steve said...

Salam Eid al Fitr dari kami berdua nun jauh disana...

Sungai disusur sehari-hari
Dalam gelap menangkap ikan
Kami meyusun sepuluh jari
Salah dan silap harap maafkan

Masak gulai peria ketam
Pembasuh mulut kuih keria
Berbunyi mercun berdentum-dentam
Riang gembira di Hari Raya

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

pandainyer shin anyam keputat...kagom! =D

Zampeada said...

sampai skrg aku tak pandai anyam ketupat... kena belajar dari shin nampaknya nih yek?

Louie Terbang Tinggi-Tinggi said...

louie pun dah pandai hahha
best2..

Anonymous said...

kite pon reti anyam

selamat hari raye abg shin

-bmy~~

i'm shin... i'm inesen said...

sufi n abg steve : selamat hari raya ek... mintak maap ek.. jemput ar dtg umah...

nuar : alaa.. wat ketupat jer nuar.. apa kagumnya.. org melayu inesen kena tau wat benda alah ni

zam : meh shin ajak ek.. xde pengeras pon.. ehhehe

louie : bagus bagus.. nak test leh??

bmy : abg?? shin muda lagi laa.. selamat hari raya ek

i'm shin... i'm inesen said...

sufi n abg steve : selamat hari raya ek... mintak maap ek.. jemput ar dtg umah...

nuar : alaa.. wat ketupat jer nuar.. apa kagumnya.. org melayu inesen kena tau wat benda alah ni

zam : meh shin ajak ek.. xde pengeras pon.. ehhehe

louie : bagus bagus.. nak test leh??

bmy : abg?? shin muda lagi laa.. selamat hari raya ek

eeri jeremiah ivanovic said...

shin pandai buat ketupat tu la...
laju plak tuh ngayam....
x sempat nak ikut....
nie dah jadik tikar.....
hahhaha

tengku_fir21 said...

owwhh
pandai buat ketupat