Saturday, September 19, 2009

cerita hari ke 29 puasa : part 2


aishhh kejap jer dah petang ek... dah nak kul 3.30 daa... wahhh lagi 4 jam kita semua nak nyambut Hari Raya Aidilfitri.. yeah yeahhhh...

hari ni shin rasa seronokkkkk sangat... seronok nak Raya dah memang la.. pastu tengok adik beradik shin ada yg dah selamat balik... tinggal abang shin yg Johor tu.. harap dia berhati hati la kat jalan raya ek... sangat la bising kat umah ni.. ngan budak budak kecik memekak.. nanges lain.. aishh rasa mcm nak siku siku kan diaorg ni suruh diam..

lagi tambah seronok.. Mohd Shamsul Bahari dah selamat balik gak kat kampong ni.. so kitaorg pagi tadi sempat la pi amik baju Raya kitaorg kat umah kakak shin, even sedikit sentap bila suar baju melayu shin ngan kain sampin x siap lagik di jahit... geram geramm.. hope seblm mlm ni siap la hendakNYA.. sbb shin nak pakai malam ni.. ngee~

ada lagi yg paling menyeronokkan... stemex shin dah ok hik hik... leganya rasaaaaaaaa... Allah bagi shin hadiah Hari Raya melalui teman shin yg sorang ni.. encik 'bestke'.. aritu shin ingat bestke main main nak post kan modem... tp pastu dia msg mintak alamat.. pastu sms lagi bagitau barang dah sampai kat pejabat pos...

then shin pelik.. pesal la.. posmen x hantar ke umah semalam ek.. pagi td shin kol pejabat pos.. depa ckp barang shin ada.. dia suh amik.. so shin ngan gigih nya pi pejabat pos.. tetiba.. org tu bagitau.. posmen dah bawak larik.. nak pi hantar... cisssssss.. penat jer pi... masa tu baru kul 10 lebih... pastu shin balik semula kat umah.. tunggu x sampai sampai... then dekat kul 12 tengah ari baru la sampai.... dengar bunyik moto posmen jer shin dah meluru kuar umah hehehehe


ni la hadiahnya...


tarraaaaaaaa...


m(^o^)m

sib baek Mohd Shamsul Bahari ada.. dia la yg tolong settingkan benda alah ni... then.. semuanya dah ok sekarang.. so shin leh la main tenet semula.. dan semangat shin dah pulih sepenuhnya heheheh... baru lah makin seronok nak nyambut Raya... yeahhh

shin nak ucapkan Alhamdulillah pada Allah sebab gerakkan hati encik 'bestke' untuk bagi shin benda alah ni.. mekaseh kat encik 'bestke' sebab bermurah hati bagi barang ni.. mahal ni.. ntah camne shin nak balas... susah susah jer dia.. dan surat tu.. so sweet... mekaseh ek.. untuk encik 'bestke'.. shin akan terus berblogging.. jangan risau.. tengok la kegigihan shin berblogging guna dial up tu.. salah satu bukti yg nyata hehehehe

ouh.... ketupat shin dah siap masak ponnnn... nyum nyum.. bebuka ngan ketupat la petang karang.. sedapnya.... la ni dok tgh masak kari.. dah petang petang karang... baru masak kuah lodeh ngan sambal kacang...


x sabonya nak makan... cam sedap jer..


ni lom masak betul ni.... sat lagi masak laa... 8 eko ayam ngee~


bahan bahan nak wat kuah lodeh ngan sambal kacang

hmmm nanti petang karang.. bila dah siap.. baru la hantar kat umah umah jiran... sambil pakai baju melayu... lawa lawakan skit muka.. kot kot bertemu jodoh hehehehehe.. meh la bebuka sama ari ni nak??? sempat lagi nak datang...

so nanti shin update lagi ek... selamat meneruskan buat persiapan ek..

sekian~


ni la baju raya shin ngee~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

6 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

meriahnya masak rendang ayam tu shin =D murah rezeki dapat modem akhirnya...kira hepi-mepi lah shin lebaran nih...selamat hari raya shin & keluarga =D

i'm shin... i'm inesen said...

nuar : rezeki Allah bagi..mekaseh kat bestke :) yup.. dah hepi mepi dah ni... jom ar nuar.. makan ketupat bebuka nanti

AzAz said...

bli router ngape x bli brand buffalo... lg elok... sy pki yg itu, bkn setakat kt dlm umah aje, malah kt luar pun xde masalah nak connect. (bukan konek ye, jgn salah tafsir lak)

raya tahun ni wat ketupat pulut... x larat nak mkn, lemak sgt, nnti busung lak perut...

i'm shin... i'm inesen said...

azaz : untung ada yg bg.. x perlu demand ek

bestke said...

Shin

Sampai gak wireless router tu... sempat gaks shin wat raya huhu

Selamat Hari Raya

bestke

AzAz said...

oh brg sponsor ker? patutlah...