Friday, September 18, 2009

cerita hari ke 28 puasa : part 1


hye kawan kawan.. korang wat per tu??? haaaaaaaaa... ari ni kita dah masuk hari ke 28 Ramadhan.... hmm kejap jer kannn kita dah puasa 28 hari... korang seronok tak puasa tahun ni?? x seronokkkk??? naper ehhh...

nampaknya.. ada di antara azam azam shin sempena Ramadhan ni dah pun tercapai... haaa tp x leh la nak bagi tau kan... biar shin ngan Tuhan jer yg tau... cuma.. apa yg shin tulis.. dan shin bagitau kat kawan kawan melalui entri sepanjang Ramadhan ni.. bukan setakat cakap cakap kosong.. sambil shin berkongsi ilmu dan info.. shin sendiri pun belajar.. camne nak buat Ramadhan tahun ni.. lebih berkualiti bebanding ngan tahun tahun yg sudah... seronokkkkk ar bila ada yg berjaya... tp lepas habis bulan Ramadhan ni.. x tau la ek... heheheh.. sama ada shin balik jd nakal ker tidak.. tp.. apa pun yg pasti.. shin tetap inesen :P

nampak nya stemex shin still x dapat di baiki lagi.. kawan shin.. encik Aman.. yg bertanggung jawab membelikan modem yg shin oder.. tak sempat nak balik kampong malam ni.. sebelum ni.. kalo encik lappy atau cik pc shin meragam.. encik Aman la tempat shin mengadu nasib.. dan dia plak pandai melayan problem encik lappy ngan cik pc shin... aishhh dia dah ckp akan betulkan malam ni.. hope... semuanya akan ok nanti...

babah shin dah beli daun ketupat.. tp shin x start wat lagi... siang nanti kowt... haaa korang pandai anyam daun ketupat?? aishhhh x pandai??? makan jer pandai ek... meh sini shin ajak kan ek... meh laaa... ngee~

petang td.. shin rasa seronok sangat... lepas jer balik solat zohor.. tetiba ada bungkus besar kat atas meja... wahhh dah lama shin tunggu bungkusan ni... dari Syir @ gendut a.k.a besday boy... huhuhuh.. yeahh yeahh dah sampai... x sabar nak nengok isik dalamnya...




wahhhhhhhhhh... betambah lagi koleksi upin dan ipin shin... seronoknya dapat bantal peluk upin ni... mekaseh ek syir... awak baik sangatttttttttttttt.... dvd Geng d'movie x tepek sekali??? hahahahah... demand wooo... shin x tau nak balas camne... mesti mahal bantal ni ek.. kalo shin nak beli... sure pk 10 kali... mekasehhhhhhhhh...


hmmm mesti lena tido malam karang...

kawan kawan dah start cuti Raya ker??? haaa sapa sapa yg nak balik ke kampong tu.. jangan lupaaa... berhati hati di jalan raya... ingatlah orang tersayang.. dan ingatlah shin sayannnnnnggg korang... shin doakan kita semua selamat sejahtera sepanjang masa... AMIN..

dan sebelum balik ke kampong tu.. pastikan.. korang dah bayar zakat fitrah... dan agak penting juga.. pastikan... rumah korang dalam keadaan selamat... matikan mana mana suis elektrik.. kalo nak bukak lampoo.. buka satu dua jer... kalo bole.. buat list sebelum kuar umah.. apa yg patut korang check sebelum kuar umah.. tick kan bila dah confirm ok... baru lah korang rasa aman bila dah sampai kat kampong nanti... ek~

sekian dulu dari shin... dah nak kul 2 pagi.. waktu untuk tido... selamat malam semua... ingat.. walaupun dah nak habis puasa.. jangan malas malas bangun sahur yer!

p/s : ada 1 hari lagi kita nak sambut Raya... ngeee~



m(^o^)m

* i'm shin.. i'm inesen

4 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

amboi kepala upin 2 kali ganda lebih besor dari shin...hikhikhik =D

i'm shin... i'm inesen said...

nuar : tau x per.. nampak sgt shin ni kecit molek hehehe *prasan

Double N (Naz Nasir) said...

huyooo bestnyer dapat patung, dah tua pun dapt... jelesnya

i'm shin... i'm inesen said...

naz : sapa tua???? sapa? sapa???