Monday, August 17, 2009

ahhh.. penatnya


arini shin nyambung lagi ngecat kat luar umah... smlm shin just cat bahagian dpn.. so bahagian tepi umah lom siap lagi.. sbb dah nak masuk maghrib time tu.. pagi tadi shin bangun lewat la gak.. dekat kul 10 pagi.. sakit sakit badan jer rasa...

then terus basuh baju shin.. ada skit yg nak basuh.. dan shin memang nyesal ngecat guna boxer semalam.. abis penuh ngan cat.. even dah rendam pun x hilang.. so merasa la dok nyental boxer tu pagi td... tobat daaa... sayang kat boxer tu...

lepas memakankan diri.. shin terus gerak pi umah bujang... sebenonya.. macam malas nak ngecat.. ntah ek.. mood tu kurang.. tp di sebabkan dok memikir time puas nanti.. sure x larat.. shin gigihkan diri gak ler... bole jer kalo x yah cat.. tp mencacatkan pandangan mata la plak... dah elok elok depan umah kaler dah cantik.. tetiba side tepi berlumut.. kotor.. aishhh xmo ah...


tu yg ada tanda anak panah.. x siap cat lagi..



bahagian ni agak mencabar skit.. sbb tinggi... shin dah prepare tangga daaa.. tp tu la.. shin mmg rasa gayat kalo manjat manjat ni.. cuak siot.. kot kot jatuh... aishhh tapi ngan jiwa inesen lagi kental.. shin beranikan diri gak... cuba selagi daya..



apapon sebelum tu.. shin dok nyental dulu bahagian yg ada lumut... kasi bersih.. bila dah rasa clear.. baru la shin start ngecat... untuk nyental jer amik masa gak.. aishh.. dkt kul 12 lebih baru siap nyental.. mata hari dah terpacak atas kepala... sabo jer ler.. rasa mcm pening pening lalat... jgn kuar darah kat hidung sudahh

tengah terkial kial ngecat sambil panjat tangga.. tetiba abang shin si azmey tu datang.. nampak kelibat kete dia.. tak sangka la dia pusing semula... dok singgah.. then dia dok habaq ler.. pesal guna tangga.. nanti jatuh... dia ambik roller tu... dan dia balik umah dia..

x lama lepas tu.. dia datang semula... haaa... dia sambungkan batang roller tu bagi panjang... so x yah la guna tangga lagik.. huhuhu.. adehhhh kalo lagi tadi shin dah bikin camtu kan leh cepat siap.. xde rasa takut takut..


camni ler batang tu lepas di sambung

tapi agak payah gak ler.. sebab batang nya panjang sangat... melayut layut... ngan rugi cat dok bersepah pasal sebelum nak sampai part atas dinding.. dia dak menjijis jatuh.. aishhhh... rugi rugi..

dekat kul 2 petang.. siap gak ngecat luar umah.. ahh lega rasa... untuk part luar dapur ngan garaj.. shin x ngecat kot.. malas dah satu hal... yg penting.. cat yg lama ok jer.. xde berlumut.. kecuali ada masa lebih nanti.. shin cat slow slow..


sebelum


selepas

ni la hasilnya untuk kerja hari ni... hmmm esok esok kalo shin rajin.. shin nak habiskan ngecat bilik air plak.. maybe ari khamis or jumaat kot.. yg penting sebelum puasa.. tp kalo dah masuk bulan puasa pun ok gak.. takat ngecat dalam umah.. x de kena panas.. sure larat...

rasa puas hati lak tengok bila dah siap.. even tak berganti kaler lain.. tp nampak mcm bersih jer umah dah ngecat.. x de tompok2 lumut...

sekian dulu ek~



ni hasil yg shin dpt.. melepuh tangan shin.. 2 ari dok ngecat guna roller.. sakit woo.. mrasa korang tengok tapak tangan shin yg inesen lagi teruna

* i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

fahruzzaman.Ismail said...

alah ciannye dia....
xpela,janji kamu da kepuasan dh siapkn kerja tu.
sy pun rasa bangga...hehehehe

Anonymous said...

yerrr dh berjaya akhirnya shin mengecat umah ...nanti raya ke 30 bleh lah beraya kt umah bujang shin ni kann


mIE...

ber_uwang said...

hmm awal nya bersedia nak raya....

i'm shin... i'm inesen said...

fahruzzaman : cian kan.. cakit...sob sob! x cite pun kes umah kamu...ngee ( penyibok ) hehehe

mie : raya deepavali... raya cina.. raya xmas pun leh dtg... cuma shin x nyambut la perayaan tu ngee~

b-boy said...

hahahaha....cepat melepuh..mcm tangan baby...muahahahahha xp inesen...trima2..hek3

avegalion said...

rajin sungguh shin ekk...
sejuk perut ibu mengandung... katanyee.. hehee

Kaka' said...

jadi raye shin tahun ni ek?


cat (/)
baju raye (/)
kuih raye (/)
duit raye utk kaka ( )

sila tanda (/) di petak kosong..

i'm shin... i'm inesen said...

boy : ngee~ budak inesen mmg camtu.. tangan cpt melepuh.. hati cpt rapuh

avegalion : hik hik malu la... adehh kalo sejuk.. sure hati mak shin jarang panasssss hehehe.. ni asyik nak panas jer.. x sejuk la tu..

kaka' : tanda 'x' bole