Sunday, August 9, 2009

Isu : elak homoseksual, onani cegah H1N1

*entri kali ni agak peribadi, sensitif atau yg sewaktu dengannya.. maaf ek.. ianya lebih bertujuan maklumat xde kena mengena dengan serangan peribadi atau memalukan sesiapa

Dipetik dari Berita Minggu ( Berita Harian ) - 9 Ogos 2009

Elak homoseksual, onani cegah H1N1

KUALA LUMPUR: Kegiatan homoseksual dan onani perlu dielakkan kerana ia adalah langkah pencegahan yang boleh diambil oleh seseorang bagi mengelakkan jangkitan Influenza A(H1N1), kata seorang pengamal terapi pelengkap Dr VM Palaniappan.

Katanya, apabila seseorang itu terbabit dalam kegiatan itu tubuh badan seseorang lelaki atau wanita akan menghasilkan geseran haba yang mengeluarkan asid menyebabkan peningkatan keasidan dalam tubuh dan oleh itu boleh menjadi sasaran yang mudah bagi jangkitan H1N1.

Bagaimanapun, hubungan kelamin yang normal antara pasangan berlainan jenis adalah selamat.

Beliau mengesyorkan orang ramai mengambil minuman beralkali seperti air kelapa yang boleh digunakan sebagai ubatan herba bagi mencegah H1N1 - air kelapa yer... bukan air kepala.. huhuhuhu

Sebagai contoh, beliau berkata mereka yang berasa demam dan mengalami rasa bahang semasa membuang air besar dan kecil kerana keasidan yang melampau boleh dineutralkan dengan meminum air kelapa selama dua kali sehari selama tiga hari.

Beliau juga mengesyorkan buah limau, lemon dan limau bali walaupun ia mengandungi asid sitrik tetapi masih kaya dengan potasium yang boleh menghasilkan urin beralkali yang dengan itu tidak menganggu ketahanan badan.

Dr Palaniappan berkata, kegiatan jasmani yang berlebihan seperti larian maraton perlu dielakkan kerana ia menghasilkan asid disebabkan kegiatan metabolik berlebihan.

Begitu juga dengan berjaga sehingga lewat malam tanpa tidur secukupnya dan bekerja tidak berhenti-henti tanpa rehat secukupnya boleh meningkatkan keasidan badan yang akan menurunkan ketahanan dan menyebabkan tubuh badan mudah terdedah kepada serangan virus.

Dr Palaniappan mempunyai laman blog di alamat http://ecohealingsystem.blogspot.com/ yang membincangkan terapi itu secara lebih mendalam.

***end***

haaa.. menjerit la korang.. meroyan la korang... nanges nanges la korang baca entri shin kali ni... buat pertama kalinya... blog shin yg inesen ni.. akan membincangkan isu berahi.. seksulili.. alam dewasa.. maklum la shin budak kecik lagi.. sbb tu sblm sblm ni xde bincang bincang pasal anu anu ni... tp di sebabkan maklumat bersama pasal H1N1 ni.. terpaksa la kan... at least shin dapat jugak kongsi maklumat dan kongsi pendapat ngan kengkawan semua

hmm shin pun xtau la.. betul ker apa yg doktor ni cakap.. wallahualam.. korang rasa.. apa yg doktor cakap semuanya betul ker ek??

contoh mcm bila kita demam.. parent kita x bagi mandi dulu.. tp bila kita jumpa doktor.. dia ckp sapa suruh x mandi??? huhuhuhu

contoh lain.. kalo kita luka.. berjahit.. parent x bagi kita makan telor.. makin daging.. minum air banyak... tp doktor plak suh makanan seimbang.. kalo dok spital.. mmg dia bagi makan ayam semua huhuhu air kena minum banyak...

kalo luka.. kita letak minyak gamat... biar cpt kering.. tp sampai spital.. dok sental.. doktor habaq.. pesal korang letak minyak gamat.. kena letak ubat kuning huhuhu

ntah la.. shin xleh ak komen apa sgt.. yg penting kita cuba elak.. dan selamatkan diri kita serta ahli keluarga kita dari jangkitan H1N1 ni ek buat la sesuatu yg wajar..

oh... korang tau tak apa tu Homosexual, apa tu onani??? hm homosexual tu perlakuan seks sesama jantina. hmm onani tu dalam bahasa melayunya melancap. hmm sapa penah melancap angkat tangan?? hahahahahahaha

homosexual tu.. shin xmo sentuh sangat ek.. sbb x semua org mengamalkannya... tp bab onani ni.. mungkin lebih harus shin tulis secara terbuka..

mengikut wikipedia, onani adalah rangsangan yang dilakukan pada organ alat kelamin untuk memperoleh kenikmatan dan kepuasan seksual. Masturbasi dilakukan oleh sebagian besar lelaki maupun perempuan. Pada sebuah kajian, di yakini bahawa 95% lelaki dan 89% perempuan dilaporkan pernah melakukan onani. hmmmmm kan kan!

sebagian besar lelaki lebih cenderung melakukan onani berbanding perempuan, dan mereka cenderung menyatakan 'selalu' atau 'biasanya' mengalami klimaks ketika beronani. hmmmm betul ker betul ker???

ketika remaja, peratusan mereka (baik laki-laki atau perempuan) yang melakukan onani meningkat dengan pesat, terutama pada remaja lelaki. Sebagian besar orang terus melakukan onani ketika mereka telah dewasa, dan banyak juga yang melakukannya sepanjang hayat dikandung badan. dengar tu!!!

dalam Islam.. ada percanggahan pendapat tentang hukum perbuatan onani. Pertamanya Haram.. dan keduanya dibolehkan. Ulama yang berpendapat Haram, mendasarkan keharamannya pada Al-Qur'an surah Al-Mu'minuun:5-7, yang ertinya: "Dan orang orang yang memelihara kemaluannya kecuali terhadap isterinya atau hamba sahya, Mereka yang demikian itu tak tercela. Tetapi barang siapa mahu selain yang demikian itu, maka mereka itu orang-orang yang melampaui batas."

manakala ulama yang memperbolehkan onani ini beralasan bahawa air mani adalah sesuatu yang lebih dalam badan manusia. Sebab itu ia boleh dikeluarkan. Hal itu seperti diibaratkan dengan memotong daging lebih. Pendapat demikian ini disokong oleh Imam Hambali dan Ibnu Hazm.

ulama Hanafiah berpendapat onani dibolehkan dalam keadaan pertama kerana takut melakukan zina, keduanya kerana tidak mampu berkahwin (tapi syahwat berlebihan)

Rasulullah SAW juga telah mengajarkan bagaimana caranya kita dapat menghindari nafsu berahi, bagi lelaki yang belum mampu berkahwin, hendaklah dia sering melakukan puasa.

Sabda Rasulullah SAW: "Hai para pemuda, barang siapa diantara kalian sudah ada kemampuan (fizikal dan harta), maka kawinlah kerana perkawinan itu boleh memelihara pandangan dan kemaluan. Tetapi barangsiapa yang belum mampu, maka hendaknya ia berpuasa, sebab puasa itu boleh membendung syahwat.

***end***

camne ek nak kawal??? kalo kita puasa siang.. malam lum tentu tahan ek.. bulan depan dah masuk Ramadhan... orang bole cakap siangnya berpuasa.. mlm plak sibuk tarawikh.. tp masih ada yg bole beronani.. mungkin masa nak bersahur heheheheh... wahhh macam tau tau jer kan... ni bukan pengalaman shin.. korang jangan wat spekulasi.. I'm Inesen~

sekian ek.. semoga kita selamat dari wabak penyakit ni.. makin kronik nampaknya.. shin doakan.. kawan kawan semua.. family korang.. orang orang Islam semuanya sihat... bersama sama lah kita berusaha dan terus mendoakan kesejahteraaan orang lain.. AMIN

sekian~

p/s : sekali lagi.. entri ni hanya penyampaian maklumat.. sekiranya ada yg terasa.. maaf la ek.. kalo korang nak komen.. silakan.. tp shin x perlukan apa apa komen yang tidak berasas yg bole menyakiti hati orang lain. Harap maklum. Terima Kasih.

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

18 comments:

AreL said...

heheh... memang inesen giler shin biler post entry nih... hahaha!

bleh dipercayai kew cakap doc palaniappan tuh? hurm... ;p

i'm shin... i'm inesen said...

arel : tu ar... confuse ngan doktor ni.. dia ni mengongfiuskan org len.. arghh sapa yg confuse sebenarnya ek..

shin dah bagitau kan.. shin mmg inesen huhu tak di sangkal lagi

naqiubex said...

Eh? Perempuan? Onani?

Pening kepala aku baca ni..
kesimpulannya
Onani harem!

Kaka' said...

shin x inesen dlm isu ini hehe

ZaCk AzRiN said...

geli ati dgn shin nie...
yeke xde kaitan dgn shin?!!!!
btol ke xde pengalaman.....
kata kajian menunjukkan 95% sering malakukan onani.....
jgn ckp shin brada dlm 5% yang xpernah lakukan....
hehehehhehe....
grau je......jgn amik ati erk.....
~keep smiling~

I am Karl said...

hahahahaha

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

berpendidikan wokeh entry nih! =D

i'm shin... i'm inesen said...

naqiubex : hmmm awat pening pening?? pening adalah salah satu simpton H1N1

kaka' : i'm not inesen?? apa hujah anda!!!?

zack azrin : speechless~

karl : gelak gelak lak dia... :P

nuar : well.... matapelajaran tambahan ni!!

ZaCk AzRiN said...

hehehhe....
speechless erk?
dlm psikologi, speechless atau lebih tpat bdiam diri mbawa 2 maksud...
1. apa yg d katakan adlh slh n xnk panjangkan pkara tsbut.
2. apa yg d perkatakan adlh btol n xnk org thu@play safe.

yg mne 1 erk shin? hahahhaa
nape ehem2 kat comment kter?
sori xmntk permission...tp zack azrin ttp ckp yg zack azrin copy from blog shin inesen kan?
siap de nama shin inesen lg....

sori klu shin marah....
hehehhehehe

i'm shin... i'm inesen said...

zack : saje ehem ehem.. anak tekak kering.. hmm speecless tu.. kaedahnya mcm lebih baik diam dari berkata kata atau komen.. hehehe so shin jawab jer speechless..

lanz_evo7 said...

yg pnting jgn lakukn yg haram dan ble merosakkn diri kte..bak kata nabil;lu pkirr la sndiri..

ada x yg pakai topeng batman??he3

i'm shin... i'm inesen said...

lanz : ouch! ouch!

azli said...

salam singgah kat blog kami http://firestartingautomobil.blogspot.com/
inesen ko biar betul.. topic kali ni lebih hangat dari biasa..yup tak leh nak komen lelebih.. kangkadang naluri nafsu manusia mengatasi segalanya.. susah nak kawal.. luar kawalan lah boleh di katogori cam tu.. tapi nak puasa klu buat dengan sengaja batal posa lah.. yup klu segi agamanya haram dengan sengaja..tapi ade betul gak info inesen ni.. mungkin bala dari tuhan atas perbuatan kita

PrinZeAlfiE said...

wah sungguh informatif!! rasanya everybody does it la shin, kan kan??

i'm shin... i'm inesen said...

blushing~

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Wahyu Handoko said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

A humble opinion; bukankah kita dah diingatkan Allah SWT lebih awal lagi sebelum H1N1...? "The consequence of AIDS is enough to prove that homosexuality is evil and dangerous to society. The early spread of AIDS was concentrated among the homosexual community. It later spread to the heterosexual and the so-called bisexual community through blood transfusions and intravenous drug usage. Its spread continues on a rampage among promiscuous heterosexuals." Just a good read to share with others at http://www.islamweb.net/ver2%20/archive/article.php?lang=E&id=135433; marilah kita sama-sama memperingati sesama kita. Wallahu'alam.